vineri, 2 ianuarie 2009

CE GÂNDEŞTI, ACELA EŞTI!

Cu mai multă vreme în urmă am stat de vorbă cu unul dintre românii plecaţi pentru o pâine mai bună în Spania. După ce petrecuse câţiva ani acolo, mi-a spus: "Eu sunt de trei ori străin. Sunt străin aici în Spania, sunt străin când mă întorc în România şi apoi sunt străin şi călător pe pământ, aşteptând patria cerească" L-am ascultat cu o oarecare compătimire, dar am înţeles realitatea crudă cu care se confrunta. Nu era nici spaniol, nu mai era nici român, decât cu numele şi cu amintirile şi nu se simţea confortabil în condiţia sa de creştin care nu se lăsa adaptat pe deplin în lumea dominată de păcat.
Astăzi am stat de vorba cu un alt confrate român, care îşi petrece viaţa în Italia. Mi-a plăcut să-l aud spunându-mi:" Eu sunt omul cu mai multe case. Sunt acasă aici şi sunt acasă în Italia" Aducându-mi aminte de discuţia mai sus relatată, am adăugat: "si mai ai şi casa de sus". "A da, cu siguranţă, a zis el"
Oameni de trei ori străini, faţă în faţă cu oameni de trei ori acasă.
Cât de mult contează perspectiva!
"Să vă prefaceţi, prin înnoirea minţii voastre" (Romani 12:2)
Ce gândeşti, acela eşti. Acasă sau străin, binecuvântat sau blestemat, ţin în foarte mare măsură de noi. Noi alegem perspectiva din care vrem să vedem lucrurile. Eu vreau perspectiva optimistă.

Un comentariu:

Rodica Botan spunea...

Mi-a placut ce ai scris, mai ales ca este atit de adevarat...si perspectiva face o mare diferenta. E de fapt singurlul lucru pe care il putem controla. Blessings!!!