sâmbătă, 14 februarie 2009

CRAINICII ÎMPĂRĂŢIEI - MOISE LUCACI



Cred că mai toţi penticostalii români au auzit cel puţin vorbindu-se despre Moise Lucaci dacă nu l-au ascultat predicând în diferite biserici. El este omul pe care Evanghelia l-a făcut un rob al ei. Evanghelia îl duce, Evanghelia îl aduce şi a făcut din el un veşnic călător în căutarea sufletelor pierdute. Predică al Domnului Cuvânt încă din anii studenţiei. De fapt a început prin a recita Evanghelia în grupul de misiune din care făcea parte, constatând cu multă uşurinţă atât el însuşi cât mai ales cei ce-l ascultau că Dumnezeu l-a chemat la predicare. Le face la fel de bine pe amândouă, atât recitarea cât şi predicarea pentru că în toate cele ce le face pune dragoste şi pasiune pentru Domnul. Păstoreşte Biserica Penticostală Betleem din Orăştie şi este în acelaşi timp vicepreşedinte al Cultului Creştin Penticostal.
Predicarea lui Moise Lucaci este una de forţă, adică el aduce un cuvânt care motivează în mod obligatoriu pe cei ce-l ascultă. Predica pune stăpânire pe el şi totul în el este predică. Pasiunea sa este absolut inegalabilă şi lucrul acesta îl poate recunoaşte cu multă uşurinţă oricare dintre ascultătorii lui. Predica îl munceşte pe Moise Lucaci mai mult decât mina pe miner. După un ceas de predicare este un om scăldat în transpiraţie. O, binecuvântată transpiraţie!
A avut o perioadă în care boala l-a ţinut departe de amvon, dar revenirea lui după o miraculoasă vindecare divină l-a determinat să lucreze cu aceeaşi râvnă de la început, cu râvna dragostei dintâi, chiar dacă vârsta şi multele-i responsabilităţi ar îndrăzni să-l mai tempereze.
Ogoarele româneşti ale Evangheliei lui Isus Cristos au avut foarte mult de câştigat de pe urma lucrării lui Moise Lucaci. Entuziasmul lui este contagios. Adunările în care predică sunt un adevărat cor de aminuri şi de aleluia. Forţa proclamării în predicile lui Moise Lucaci este aducătoare de slavă către Dumnezeu. Ascultându-l din nou pe acest crainic al Împărăţiei nu pot să zic altceva decât din nou "ţine-l Doamne în ogorul Tău!"

24 de comentarii:

Anonim spunea...

Am auzit ca este bolnav din nou fratele Moise Lucaci, stiti care esti situatia cu el ?

Anonim spunea...

Fam.Orosz din Orastie(Spania)i-ti trimit multa sanatate,Domnul sa te binecuvinteze,sa te tine in harul Sau,sa te pazeasca de orice rau si Domnul sa fie cu tine(si familia) si transimete-i Bisericii harul si pacea Domnului din partea noastra si Domnul sa v-a rasplateasca.

dannyfurdui spunea...

Sunt Daniel Furdui din Orastie,de 8 ani in Spania-Elche.
M-am convertit la 18 ani,si fratele Moise Lucaci m-a ajutat mult sa cresc spiritual.
Imi aduc aminte si de lucrarea pe care am facut-o impreuna in campul evangheliei,pentru ceea ce sunt azi ii datorez mult.
Nadajduiesc ca intr-o zi sa pot lucra impreuna cu el din nou.
Multa sanatate.
2Timotei 4:9

sorinmonu spunea...

MULTUMESC LUI DUMNEZEU CA M-AM NASCUT IN BISERICA FR MOISE LUCACI.II MULTUMESC PERSONAL FR MOISE PT CA MA TRIMIS LA FACULTATE.AM INVATAT MULTE DE LA DANSUL.II DORESC MULTA SANATATE.BISERICA DE RROMI DIN ORASTIE-SAMARITEANUL-SE ROAGA PENTRU SANATATEA FR MOISE LUCACI.NADAJDUIESC CA VINE ZIUA CAND NE VOM DA MANA SI VOM LUCRA IMPREUNA.SORIN MONU (sorinsoorinn@yahoo.com)

Gotcu Ioan spunea...

Fratele Lucaci Moise pentru mine este un evanghelist deosebit un adevarat crainic al Imparatiei.Atunci cind predica sta la subiect.Am invatat foarte multe din tainele Cuvintului iar in calitate de pastor ma ajutat sa am o familie.Ii multumesc si IL rog pe Domnul sa IL binecuvinteze si sa ii dea sanatate.Cu dragoste fam.Gotcu I.Maria si Darius

Anonim spunea...

Dragi mei frati si surori, fratelui Moise Lucaci i-i datorez toata recunostinta si multumirea mea pe care o am . Sint o sora locuiesc in Italia de 17 ani, cind m-am imbolnavit de cancer acest frate mi-a intins o mina de ajutor impingindu-ma din nou la biserrica unde nu mai fusesem de 10 ani din cauza muncii continua ce aveam. Predicile fratilor si internetul ma mai tinea vie adica o trestie frinta unde puteam asculta cuvintul lui Dumnezeu. In ziua cind am vorbit cu fratele Moise am auzit glasul Domnului care ma chemat inapoi la biserica la partasia cu fratii.Domnul s-a indurat de mine si azi slavesc pe Domnul.Nu mai am nimic din boala, pot spune cu tarie sa traiasca Domnul si sa binecuvinteze poporul Lui de peste tot apoi sa se mai nasca oameni asa cum este fr. Moise Lucaci.Dumnezeu sa-l binecuvinteze si pe toti cei care iubiti pe Domnul. liliacsilvia@yahoo.com

rodicamoisa spunea...

DUMNEZEU SA BINECUVINTEZE PE FRATELE MOISE LUCACI CA EVANGHELIST SI CA OM.MULTA SANATATE SI CRED DIN TOATA INIMA CA DUMNEZEU II VA DA INCA MULTE ZILE PE PAMINT SI MULTA PUTERE DE A PREDICA ,CA E NEVOIE.

Anonim spunea...

Toti cei ce-l iubiti pe Dumnezeu inaltati o rugaciune pentru fratele nostru Moise Lucaci a propovaduit credinta si puterea lui Dumnezeu a vorbit despre minunile lui Dumnezeu acum el are nevoie de o minune sa fie el insusi o marturie a minunii lui Dumnezeu , il privesc in ochi pe Moise Lucaci in fiecare duminica si stiu ca are nevoie de sprijin in rucaciune va chem sa punem umarul ,, la carul greu '' oricine esti si oriunde te afli inalta o ruga spre Dumnezeu pentu Moise Lucaci
cu stima
CS

Anonim spunea...

oricum daca lati fi cunoscut cind duhul lui dumnezeu clocotea in el si actualitatea vati cruci, omul asta are cultul personalitati in el ,puteti sa va interesati citi oameni a distrus doar ca el si imaginea sa sa ranina in picioare .Daca vreti sa intrebati de Naina Laurean , CORNESCU eMIL SI ETC multi oamneni pe care ia distrus si ia inlaturat,eu insumi am mers pe urmele lui si a trebuit sa leg rani si rani, unele care nu sa -u vindecat multa vreme .oricum cel ce vegheaza are tot dreptulsa judece si sa rasplateasca .Ceea ce am scris sunt doar citeva analize ,sper ca prin cuptorul prin care trece dumnezeu ssa-l curateste ,oricum Dumnezeu il ia la EL

Hutanu Marian spunea...

Prietene anonim:
Este posibil sa aveți dreptate, nu știu... Dar era frumos dacă v-ați fi scris numele pentru ca cititorul sa va cunoască și pe d-voastră. nu numai pe fratele Moise.
De ce nu vreți sa „muriți” pentru adevăr?
Ați făcut trimitere la cateva nume dar nu ați spus nimic de d-voastră din moment ce ați fost un erou facand-o pe „samariteanul milos” legand răni si turnand undelemn.
Probabil ca aveți chemarea aceasta de a ridica dar un asemenea om nu trebuie sa se ascundă în spatele anonimatului. Ați folosit în comentariul d-v. expresii de 2 bani (ex: v-ati cruci)-de unde ati înprumutat asa ceva?
Sunteți o persoană dubioasă care nu prezintă credibilitate-comentariul d-v. fiind scris în lipsă de ocupatie...
(Autorul este un observator independent 100%)

Unknown spunea...

cred ca e cineva din anturajul fratelui Moise,numai aceste persoane ar fi putut sa scrie asa ceva,e jenant sa vorbesti de rau pe cineva care te a nascut,te a botezat si te a facut ucenic...oricum pe fratele Naina am inteles ca la reabilitat in fata bisericii...asadar sa se opreasca fatarnicii sa vorbeasca de rau pe unsul lui Dumnezeu.

hutanu marian spunea...

Bisericile de pretutindeni au un componenta lor persoane certate cu disciplina bisericeasca. Cand pastorul aplica o sancțiune mai mica sau mai mare, se creează un fel de conflict intre el și persoanele vizate. Contextul este potrivit pentru apariția „salvatorilor” care folosesc strategia lui Absalom: vina ta nu este asa mare dar păstorul este legalist-este un mod de a indemna la revolta.
De regula „salvatorii” sant slujitori din preajma păstorului: prezbiteri, diaconi sau membri de rand dar influenți care saboteaza din umbra pe pastor, distrugandu-i credibilitatea acuzandu-l ca-i afectat de „personalita”
Eu am vorbit la modul general, nustiu daca este aceias situatie si-n cazul de fata, dar sar putea sa se potriveasca...


Frate Sorin, va rog frumos daca binevoiti scrieti in mod explicit ce anume numiti dv in terminologia N.T.„UNSUL LUI Dumnezeu?”

Unknown spunea...

IN NT -UNSUL DOMNULUI-I SE ATRIBUIE DOMNULUI ISUS HRISTOS,SI ARE SEMNIFICATIA PROFUNDA DE MANTUITOR,SALVATOR,ALES PT O LUCRARE DIVINA.PENTU MINE SI PT MULTI ALTI CREED CA ,MOISE LUCACI ESTE UN ALES A LUI DUMNEZEU PT MANTUIREA MULTORA PRIN SLUJBA CARE IA DAT O DOMNUL DE A PREDICA EVANGHELIA.

Unknown spunea...

eu am fost un ucenic a lui moise lucaci,dansul ma propulsat in predicare,dansul ma trimis la facultate,mi aplatit facultatea si apoi ma trimis in invatamant sa predau religie,dar propunandui lucrarea cu romii totul a luat intorsatura spre rau pt mine,a privit aceasta ca o nesupunere si neascultar din parteamea,dansului nu i place ideea ca si altii sa aiba lucrarea dansului de pastoratie,si atunci a inceput lupta de respingere din partea dansuli fata de mine...ma eliminat din structura,ma amenintat ca ma da afara din invatamant,ma dat afara din biserica si din cult ,pt singur motiv ca prin harul Domnului am deschis o biserica de rromi...si cu toate acesteanu pot sa au pe nimeni ca l vorbeste de rau ,pt mine e ceea ce a fost pavel pt onisim,tit,timotei...ma intelege ti........va multumesc

hutanu marian spunea...

Răspunsul dv. este demn de apreciat dar este ușor incomplet. De regulă nu sunt de-acord cu graba cu care etichetam pe cineva cu noțiunea „unsul Domnului.” Un asemenea epitet nu este specific în mod obligatoriu pentru predicatori și nici pentru cei ordinați într-o anume slujbă, deși termenul „uns” înseamnă ales.
Caracteristicile pentru „unsul Domnului” le găsim în ps. 45.
Un asemenea om:
1)iubește neprihănirea și urăște răutatea.
2)este un războinic viteaz care apără adevărul, blandețea și neprihănirea.
3)se evidențiază prin isprăvi deosebite.

Cu ani în urmă la „Conferința Pastorală” pe țară, ținută la Timișoara s-a avansat propunerea ca foștii colaboratori cu securitatea să nu mai candideze în funcție de conducere. Datorită faptului că sala „colcăi” de foști informatori propunerea a fost repede respinsă și chiar devorată încă din fașă.
A rămas totuși ca cei din conducerea C.P. în viitor, să se ocupe de formarea unei comisii pentru studierea cauzei-comisie care nu s-a mai făcut niciodată.
Acum vorbim de atribuțiunile „unsului Domnului” care este chemat să apere adevărul.
Întrebarea deschisă este următoarea:
o fi făcut fratele Moise Lucaci (în calitate de vice-președinte al C.P.) tot ce i-a stat în putință pentru „desconspirarea acestor taine” sau a intrat în istorie alături de fr. Tipei si de ceilalți fruntași ai C.P. care au muncit din greu la mușamalizarea cauzei?
Cine deslușește ENIGMA...???

Cornel spunea...

Pentru dl.Hutanu,
am urmarit scrierile de mai sus facute de d-voastra,pot sa informez
pe cei care mai urmaresc aceste comentarii,ca sunteti realist,cunoasteti cate ceva din acest subiect dezbatut dar cred ca
tot ce se scrie aici nu face decat
sa puna pe ganduri pe multi......

Sa aiba mila de noi toti Tatal !

Banita Daniela-Deva spunea...

Ii multumesc lui Dumnezeu
Ca am avut asa un frate!
In lupta si-n necazul greu,
In orice vreme,tot mereu,
Neobosit in lucrul sau,
Cu Har era-nsotit in toate!
Dar a plecat spre zari senine...
Spre Cel ce-atata l-a iubit...
O! Frate! ce dor imi va fi de tine!
Cu inimile in suspine,
Iti spun astazi: La revedere!
N-am sa te uit nicicand,sa stii...
Pana voi merge-n cer,in vesnicii!

Dumnezeu sa mangaie familia indoliata! A ramas un gol in inimile noastre...In poporul Domnului Isus!

Ionut spunea...

Dumnezeu sa-l odihneasca in pace.

Anonim spunea...

Poate ca unsurosul dracului,Monu Sorin. tocmai prin faptul ca a fost dat afara din Cultul Penticostal si din biserica fratelui Moise Lucaci,plateste pacatele grosolane facute prin faptul ca dezvaluie marturisirile fratilor si surorilor.
Nici nu imi dau seama cum acest om mai are curajulsa predice si sa mai fie in slujba de pastor.
Poate ca fratii din Biserica pe care o pastoreste nu stiu aceste lucruri,insa ma intreb ,oare nu tocmai faptul ca a fpst exclus ,este rasplatirea data de Cel de SUS ?
Nu trebuie sa imi scriu numele,deoarece el stie foarte bine cine sunt,ce a facut in dreptul meu.Insa ma bucur ce a facut Domnul in dreptul meu.Slavit sa fie El. Minunile si lucrarile lui se inmultesc zi de zi in familia mea.Iar sfaturile pe care eu personal le-am primit de la fratele Moise Lucaci,atunci cand am predicat la Orastie,mi-au ramas intiparite in minte ,pana in ziua de azi.De altfel chiar pastorul meu imi zicea despre Sorin ca este doar o copie a lui Moise Lucaci.
Originalul e doar unul singur iar in acest caz a fost Moise Lucaci.

Unknown spunea...

Daca ai fi omul lui Dumnezeu ti ai verifica cuvintele si ti ai retrage comentariu
Eu niciodata nu mi am permis sa l jignesc pe fratele moise lucaci
am fost profesor de religie 5 ani si pt ca am dorit sa lucrez in neamul meu de tigani am fost dat afara din invatamant din cult cum spui tu si din biserica
dar iti reamintesc ca nu am curvit,si nu am abateri ...singura mea vina e ca m am nascut tigan si ca nu am pile in cultul penticostal
Am sa scot o carte cu si despre toate ce sa intamplat si cum ma avortat cultul si regretatul moise lucaci
Originalul moise lucaci cum spui tu nu mai e,asa ca a ramas copia
si rog pe toti cei din cultul penticostal sa isi mentina comentariile pt cei deoarece nu vreau sa incep lupta,prefer sa las pe Dumnezeu sa judece El, si va spun ca a inceput si va continua cu toti cei care m au ponegrit si blamat
oricum iti multumesc ca mai coborit asa...si pe isus l au facut ca lucreaza cu...dar asta e...
atentie,eu l am iubit pe moise lucaci ,si il pastrez toata viata mea in inima...

marian hutanu spunea...

Prietene anonim
Comentariul de 2 bani pe care l-ati scris este sfecific oamenilor josnici. De unde ati imprumutat asemenea expresii?Inteleg din ce ati scris ca sunteti predicator(daca am inteles bine).Dar mai este cineva care va mai asculta predicile???.Nu stiti ca vorbirea trebuie sa fie insotita de har si dreasa cu sare? asa cum le sta bine unor crestini?
Aveti sanse reale sa va pocaiti, sa renuntati la un asemenea limbaj si sa tineti cont de faptul ca in ziua judecatii oamenii vor da socoteala de orice cuvant nefolositor...

hutanu marian spunea...

Sunt adeptul unui limbaj civilizat chiar daca este critic. Insa acest deziderat este imposibil de atins deoarece escaladarea se face de la cel mai mic pana la cel mai mare.
Am ramas surprins cand am citit ca insusi initiatorul acestui blog-pastorul Nelu Filip, foloseste in duel cu renumitul pastor Laurentul Balcan, expresia: „coada de topor”-aceasta probabil datorita in-CULTURII dar in schimb in apararea CULTULUI.
O armata de pastori sunt antrenati si mobilizati pentru a asigura securitatea cultului si a conducatorului iubit si sunt gata de jertfa pentru ai pastra integra imaginea. Aceasta mobilizare de forte cat si reactia prompta a agentilor de paza este justificata:
Subminarea si sabotarea „centralei” de pe Carol Davila,care transmite lumina in teritoriu ar conduce inevitabil la desfiintarea ei. In acest caz mii de pastori ar ingrosa randurile somerilor si i-ai vedea in cautarea unui loc de munca.Asa ca ractia este justificata: aparand cultul,aparam sursa de profit...
Stimate pastor:
eram gata sa ma laud cu d-voastra, dar va asigur ca m-ati dezamagit.
Eu citesc in Biblie ca nu trebuie sa jignim pe fratele nostru si mai ales folosind asemenea epitete.
De la un pastor ma astept la cuvinte placute care zidesc...
V-ati deschis propria gradina si bine ati facut.Nu stiu cat este de mare si nici nu stiu tot ce aveti in ea.
Dar stiu in schimb ca, mare-i gradina Domnului!!!

Unknown spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
MONU SORIN spunea...

Rog administratorul acestui site sa scoata comentariul din data de 1 febroarie 2014 anonimat,cu privire la persoana mea.
Am asteptat prea mult timp si vad ca nu sa luat masura de a elimina acest comentariul despre mine.
Ce ma suparat, nu faptul ca ma facut,,unsurosul dracului " ci afirmatia ca am fost dat afara din Cultul Penticostal.
Incepand cu 1 decembrie voi declansa episoade despre povestea adevarata dintre mine subsemnatul Monu Sorin si regretatul Moise Lucaci si Cultul Penticostal.
Episoade si articole ce le voi pune peste tot pe internet.
ROG FRUMOS SA SE SCOATA ACEST ARTICOL SAU COMENTARIU DESPRE MINE.
VA MULTUMESC