sâmbătă, 19 ianuarie 2013

CA ISUS ÎN FAȚA ISPITELOR



Căci n-avem un Mare Preot care să n-aibă milă de slăbiciunile noastre, ci Unul care în toate lucrurile a fost ispitit ca şi noi, dar fără păcat. (Evrei 4:15)

Oricine vrea să trăiască cum a trăit Isus, trebuie să știe că este chemat ca și Domnul să biruiască ispitele și să se păstreze neîntinat de rău. Sigur că pare un obiectiv foarte pretențios, dar nu imposibil, având în vedere ajutorul pe care îl căpătăm de sus.

Biruința asupra ispitelor nu vine în mod automat, ci presupune o disciplină spirituală pe care trebuie să o abordăm cu multă consecvență și cu multă hotărâre.

Deoarece de cele mai multe ori ispita lovește în mod neașteptat, suntem chemați să trăim o viață de permanentă pregătire pentru a-i face față. Exemplul Domnului Isus ne arată că putem face față ispitei numai în măsura în care învățăm să petrecem timp de părtășie cu Tatăl. Acesta este un timp de întărire spirituală, un timp în care postul și rugăciunea ne apropie de cel ce este sursa puterii noastre.

Apoi pregătirea după modelul Domnului, ne face să înțelegem că trebuie să căutăm plinătatea Duhului Sfânt. Domnul, plin de Duhul Sfânt a stat în fața ispitei și aceasta a contribuit din plin la biruința spirituală.
Nu vom uita să amintim că în fața fiecărei ispite, Domnul Isus a răspuns cu ”este scris”. Asta înseamnă că în arsenalul necesar biruinței asupra ispitelor, Scriptura, și mai ales cunoașterea ei, joacă un rol de importanță majoră.

A trăi cum a trăit Isus înseamnă și a trece biruitor peste ispite. Puterea noastră este prea mică în fața marilor ispite ale celui rău, dar avem asigurarea că Dumnezeu este de partea noastră ca să ne ajute să biruim. Nu v-a ajuns nicio ispită care să nu fi fost potrivită cu puterea omenească. Şi Dumnezeu, care este credincios, nu va îngădui să fiţi ispitiţi peste puterile voastre; ci, împreună cu ispita, a pregătit şi mijlocul să ieşiţi din ea, ca s-o puteţi răbda. (1 Corinteni 10:13)

De asemenea față în față cu ispita, trebuie să nu uităm că Dumnezeu are minunate promisiuni pentru cei ce o biruiesc, și asta ne arată încă o dată că se merită să luptăm. Ferice de cel ce rabdă ispita. Căci, după ce a fost găsit bun, va primi cununa vieţii pe care a făgăduit-o Dumnezeu celor ce-L iubesc. (Iacov 1:12)
Isus a ieșit biruitor în fața tuturor ispitelor. Dar noi?!

4 comentarii:

Anonim spunea...

Buna. As dori sa stiu daca ai fi de acord sa pui un banner cu site’ul meu la tine pe blog iar eu te adaug la lista mea de bloguri la care lucrez. Daca esti de acord astep sa imi raspunzi pe email: deneclintit@yahoo.com
Fii binecuvantat! Site’ul meu este www.neclintit.com

Anonim spunea...

Buna. As dori sa stiu daca ai fi de acord sa pui un banner cu site’ul meu la tine pe blog iar eu te adaug la lista mea de bloguri la care lucrez. Daca esti de acord astep sa imi raspunzi pe email: deneclintit@yahoo.com
Fii binecuvantat! Site’ul meu este www.neclintit.com

Anonim spunea...

Joia trecuta cand ati predicat acest mesaj am notat pe Kindle o schita, insa din neatentie nu am mai salvat-o..rezultatul a fost unul trist: nu am mai ramas cu nimic fizic, insa mi-a ramas intiparit mesajul in inima. Faptul ca vad rezumatul mesajului aici, ma incanta. Mi-aduc aminte de vechiul proverb latin...Verba volant, scripta manent! Si spun tacut, invat din experienta..Har si multe binecuvantri!

Anonim spunea...

Oameni buni sora mea Bigi Teodora pocaita penticostala de la Lesu juetul Bistrita Nasaud a fost pagubita cu suma de 20.000 euro de catre Barta Daniel pocait penticostal , care a fost conducator de biserica la penticostali , el a facut 2 biserici la penticostali in Prundu Bargaului si Rusu Bargaului judetul Bistrita Nasaud , va rugam daca se poate sa faceti o colecta sa-si poata recupera banii. Domnul sa va binecuvinteze cum zice sora mea .