luni, 26 octombrie 2009

PO...PO...PORT...PORTU...PORTUGALIA



Da, e drept că m-am cam bâlbâit faţă în faţă cu ceea ce mi-a fost dat să văd în Portugalia. Trei zile au fost îndeajuns ca să rămân cu gura căscată în faţa a ceea ce am avut ocazia să văd la rudele noastre sus puse de la capătul Europei. Sunt sigur că sunt multe alte lucruri frumoase de văzut în Portugalia, dar pentru mine vizita pe care am făcut-o şi ceea ce mi-a fost dat să văd a fost suficient ca să înţeleg că poporul portughez nu şi-a consumat istoria de pomană, ci a lăsat o frumoasă moştenire celor astăzi trăitori pe pământul Portugaliei. Intenţionat nu i-am numit portughezi deoarece Lisabona, oraşul pe care l-am văzut este împestriţat cu tot soiul de feţe de tot soiul de culori că nu mai ştii cu adevărat dacă Portugalia este a portughezilor.
Lisabona oferă o frumoasă ţesătură de stiluri arhitectonice. Nicăieri vechiul şi noul nu sunt mai buni prieteni ca aici. Clădiri neruşinat de vechi, de care te miri că îndrăznesc să mai stea în picioare alături de clădiri noi cu o arhitectură mai mult decât obraznică pentru bătrânul continent. Da, m-am cam bâlbâit când am văzut podul Vasco da Gama, când am intrat în două dintre mallurile Lisabonei, când am stat cu picioarele pe cel mai occidental punct al Europei, adânc înfipt în Atlantic. Când gazdele mele m-au dus să văd oceanariul am stat literalmente cu gura căscată şi cu gândul plin de laude la adresa Creatorului. Vizita la Lisabona mi-a oferit ocazia să văd vieţuitoarele mării şi să înţeleg încă o dată ce mare este Dumnezeu.
Am fost binecuvânat la Lisabona. Gazdele mele, Ciprian şi Dana Miclăuş cu fiica lor Damaris şi cu bunicuţa mi-au făcut şederea atât de plăcută. Păstorul bisericii penticostale române de aici Ionuţ Ursaciuc m-a tratat regeşte aşteptându-mă personal la aeroport şi apoi făcându-şi timp pentru mine în fiecare zi chiar dacă are o familie numeroasă şi evindent responsabilităţi de familie şi de biserică.
Frumosă ţară Portugalia!



PODUL VASCO DA GAMA LUNG DE 17 KM

CEL MAI OCCIDENTAL PUNCT AL EUROPEI

GAZDELE MELE: PASTORUL URSACIUC ŞI CIPRIAN MICLĂUŞ

Niciun comentariu: