luni, 15 iunie 2009

FEMEIA LA AMVON?! - DIN INBOX ÎN OUTBOX

ÎNTREBARE:
As avea si eu o intrebare: cum ar trebui interpretat versetul 1Corinteni 14:34-35 si 1Timotei 2:11-12.
Eu am fost crescut si invatat intr-o biserica traditionalista unde femeile nu luau cuvantul de la amvon dar am intalnit si alte explicatii. Daca este posibil, va rog cand puteti sa imi spuneti cum intelegeti dvs aceasta problema (gand generat de faptul ca SOTIA fr pastor Buliga a predicat si nu stiu ce sa cred)

Va multumesc si va doresc mult Har si sfinte rugaciuni de binecuvantare!
PS Va rog sa imi iertati indrazneala, nu este sa trag pe cineva la raspundere ci doar vreau sa inteleg corect Scripturile.



RĂSPUNS:
Pace şi multă binecuvântare!

Sigur ca timpul meu nu-mi permite sa stau mult la calculator si sa
scriu despre acest subiect, dar foarte pe scurt as vrea să înţelegem
că interpretarea corectă a Sfintelor Scripturi ne obligă să analizam
versetele Scripturii în contextul lor şi nu separate de acesta. Din
capul locului aş vrea să subliniez faptul că în Cristos nu este bărbat
şi femeie ci toţi sunt beneficiarii aceleiaşi mântuiri plătită cu
acelaşi preţ. Luarea de cuvânt a femeilor nu este o noutate întâlnită
ieri la biserică , ci ea este o practică veche (recitarea de
versuri, învăţătoare de scoală duminicală, proorocia, etc) Sigur că
apariţia la amvon se poate să ridice semne de întrebare mai multe, dar
să nu uitam că femeia de la amvon era sub autoritatea soţului ei
făcând lucrarea pe care soţul ei i-a încredinţat-o şi pe care chiar
Scriptura o elogiază în modelul biblic al Aquilei şi Priscilei.

Întorcându-ne la pasajul pe care îl prezentaţi dumneavoastră din 1
Timotei 2:11-12 cred că vorbeşte de la sine. Pavel vorbeşte despre
această interdicţie pentru femei de a-i învăţa pe alţii, dar daca ne
uităm în context la versetele următoare, versetul 15 face clarificări.
Femeia va fi mântuită, adică izbavită, scăpată de această interdicţie
într-un singur fel, prin naştere de fii, dacă aceştia vor stărui cu
smerenie în credinţă, în dragoste şi în sfinţenie. ( a nu se înţelege
cumva ceea ce unii oameni necunoscători ai Scipturii spun, că naşterea
de fii este aducătoare de mântuire, câtă vreme mântuire este NUMAI
prin Cristos) Aşadar femeia va fi izbăvită de această interdicţie de
a-i învăţa pe alţii dacă demonstrează calificare prin chiar copiii ei
care sunt crescuţi lângă Domnul, dacă ei sunt credincioşi. Până la
urmă aceasta este o cerinţă biblică pentru toţi cei ce se ridică s-i
înveţe pe alţii ( vezi cerinţele biblice pentru prezbiteri) Sora Gina
Buliga are doi copii crescuţi în credinţă şi dacă a putut pe aceştia
să-i crească în acest fel este izbăvită de această interdicţie şi are
autoritatea de a învăţa şi pe alţii.

Sper ca răspunsul meu succint să fi fost suficient de clar. Îmi pare
rău că timpul nu-mi permite să intru în detalii, dar cu puţin efort şi
cu lumina pe care ne-o dă Duhul Sfânt oricare dintre noi poate să
înţeleagă faptul că poziţional femeia şi bărbatul sunt egali în
Cristos. Sigur că nu aş vrea ca cineva să înţeleagă greşit această
învăţătură şi să o ducă la extreme cum adesea se întâmplă de a
încredinţa femeii o lucrare pe care nu i-a încredinţat-o Cristos.
Adică femeia TREBUIE să rămână sub autoritatea bărbatului.

Mulţumesc pentru întrebare şi fie ca Domnul să vă binecuvânteze

5 comentarii:

Tony spunea...

interesant

Anonim spunea...

de ce oare trebuie sa ne compromitem? sa ocolim un raspuns clar si sa spunem o erezie?
scriptura e clara de ce ne luptam sa spuna ce vrem noi? Domnul sa se indure

Anonim spunea...

Tot nu inteleg cum ati ajuns de la "va fi mantuita prin nasterea de fii" la eliminarea versetului "femeii nu-i dau voie sa invete pe altii"? Faceti o constructie extrem de riscanta, o concluzie trasa fortat si careia nu ii inteleg logica. Va rog sa fiti mai explicit ca sa inteleg si eu ce vreti sa spuneti ptr ca din ce ati scris dumneavoastra am inteles ca Pavel se contrazice flagrant pe distanta a 3 versete.

Nelu spunea...

Domnule Anonim,
Personal nu văd nimic forţat în concluzia mea şi asta pentru că interdicţia lui Pavel este aplicabilă femeii care nu-şi poate demonstra calificarea de a-i învăţa pe alţii prin proprii ei copii care au fost născuţi şi apoi crescuţi în credinţă. Această interdicţie cred că este aplicabilă femeii care nu a născut fii pe care să-i fi crecut în credinţă. Sper să nu vă deranjeze o parafrazare personală a textului în felul următor:"Femeii nu-i dau voie să înveţe pe alţii, decât cu condiţia ca ea să fi născut fii pe care i-a crescut în credinţă"

Jean spunea...

De la inceput vrea sa va spun ca nu comentez din dorinta de a va contrazice ci o fac doar din dorinta de a incerca sa inteleg. Am mai auzit de o interpretare a acestui text ( 1Timotei 2:150 in sensul in care il prezentati dumneavoastra. Ceea ce nu inteleg e legatura intre cuvantul "σωθήσεται" si eliminarea interdictiei din versetul 12. Vorbim despre mantuire, salvare, izbavire sau despre a da voie unei femei sa invete pe altii daca are fii crescuti cu smerenie?